5 argumenata (na temelju zdravog razuma) – za NEMORALNOST ABORTUSA
Ne mora čovjek biti vjernik da zaključi kako nije moralno ubiti ljudski fetus. Pročitaj više: prema videu D. Pragera.
O jednoj od najemotivnijih tema, na emotivan način.
TREBA LI ABORTUS BITI LEGALAN ILI ILEGALAN?
Jedino pitanje – pitanje morala.
- Okončati ŽIVOT ljudskom FETUSU – je li to MORALNO?
Ima li ljudski fetus ikakakvu vrijednost? Ili Prava?
Znanstvena je činjenica da je ljudski fetus – ljudski ŽIVOT. Oni koji kažu da ljudski fetus ”nema prava”, tvrde zapravo da ljudski fetus ”NIJE OSOBA”. Pa čak ako to i vjeruješ to ne znači da ljudski fetus nema nutarnju vrijednost ili da nema prava.
Ima puno živih bića koja nisu osobe, a IMAJU VRIJEDNOST I PRAVA. Psi i mnoge druge životinje, npr. I to je moralni argument br. 1. Život biće ne mora (čak) biti niti osoba a da ima unutarnju vrijednost i prava!
…………………
Suočeni s ovim pitanjem ljudi obično temu skrenu na ”PRAVA MAJKE” da okonča život fetusa
- U bilo kojim okolnostima
- Iz bilo kojeg razloga
- U bilo kojem razdoblju trudnoće
Je li to moralno? Jedino ako vjerujemo da ljudski fetus nema nikakvu unutarnju vrijednost. Ali u većinu slučajeva ljudi će se složiti da ljudski fetus ima neograničenu vrijednost i gotovo absolutno pravo na život.
Jedino u slučaju da žena odluči roditi ljudski fetus je smatran tako vrijednim da ukoliko bi netko htio ubiti taj fetus – ta osoba bi bila osuđena za ubojstvo. Jedino ako trudna žena ne želi roditi mnogi ljudi će reći daje taj fetus – bezvrijedan. – Zar to ima smisla? Ne čini se da ima. Ili ljudski fetus ima vrijednost ili nema vrijednost. I to je moralni argument br. 2.
…………………..
Na kojoj to moralnoj osnovi majka odlučuje o vrijednosti fetusa?
To nije slučaj sa novorođenim djetetom. To je DRUŠTVO, ne majka ni otac, koji određuju da li novorođeno dijete ima vrijednost i pravo da živi.
Pitanje je – zašto bi to bilo drugčije – prije nego li se dijete rodi. Jedna osoba – majka – odlučuje ima li ta osoba ikakvo pravo da živi. Ljudi običavaju reći da ”žena ima pravo na kontrolu nad svojim tijelom.” Iako je to točno, problem je ovdje da – fetus – NIJE NJENO TIJELO. Nego je U njenom tijelu. To je ZASEBNO tijelo. I to je moralni argument br. 3.
Nitko trudnu ženu ne pita: ”Kako tvoje tijelo?” – pitajući o fetusu. Ljudi pitaju: ”Kako je dijete?”
…………………
Moralni argument br. 4. Svi se slažu oko toga da kad dijete iziđe iz majčine utrobe – i ako bi se to dijete ubilo – to je ubojstvo. Ali ubiti ga nekoliko mjeseci prije rođenja ne smatra se ništa veći moralni problem negoli izvaditi zub. Kako to ima smisla?
………………..
Arument 5: Ne postoje li slučajevi u kojima bi se svi složili da abortus ne može biti moralan?
Na primjer: Bi li bilo moralno da majka želi abortirati ženski fetus samo zbog toga što majka želi sina a ne kćer? – kao što se to događalo milijun pita u Kini i drugdje.
I još jedan primjer: Pretpostavimo da znanost razvije metodu kojom će odrediti je li dijete u utrobi gay ili ne. Bi li bilo moralno ubiti ga samo zato jer majka ne želi takvo dijete?
…………………………………………………………….
Ljudi mogu ponuditi mnoge praktične razloge zašto ne ‘kriminalizirati’ sve abortuse. Ljudi se mogu ne slagati oko toga kad počinje život kao osobe, o moralnosti abortusa nakon silovanja ili incesta, ali u većini abortusa – gdje većina zdravih žena ubija zdrave fetuse?… Budimo jasni: ABORTUS kod većine tih slučajeva – NIJE MORALAN.
…
Dobro društvo može preživjeti s ljudima koji rade nemoralne stvari.
Ali dobro društvo ne može preživjeti ako NEMORALNO NAZIVA – MORALNIM!
(prijevod videa)
(izvor: Denis Prager)