Istanbulska konvencija i gender ideologija – don Josip Mužić o moralnoj težini ovog pitanja

Ovo je krovna ideologija većine suvremenih moralnih zala i izopačenosti i stoga ne samo da je njena „moralna težina“ ista kao kod pobačaja i eutanazije nego i veća.

***

Argumenti da se ne može uskratiti pričest političarima koji su “samo” glasali za Istanbulsku konvenciju, da IK “nije nedvosmislena”, da je to pitanje koje nema potrebnu “moralnu težinu” – ne stoje. I to iz više razloga. Obrazlaže to prof. dr. don Josip Mužić kao odgovor na članak objavljen na Bitno.net-u, autora Hrvoja Juke.

Hrvoje Juko drži da se ne može uskratiti istanbusska konvencijapričest onim političarima koji su „samo“ glasali za IK jer ona nije „nedvosmislena“ i nema potrebnu „moralnu težinu“.

Uvažavajući dobru nakanu i konstruktivna razjašnjenja, navedeni zaključak je neprihvatljiv iz više razloga.

Autor drži da je IK moguće tumačiti dobrohotno iako je svjestan da to nije baš jednostavno pa kaže: “ne uvjerljivo ali barem teoretski“; morate se „praktično praviti mutavi ali pretpostavljam, moguće je“, možda su, kandidati za Nobelovu nagradu za interpretativne vratolomije, ali čini se“ da su bili u dobroj vjeri.[1]

Ovakva nategnuta tumačenja su vrlo daleko od evanđeoskog govora „Da, da – ne, ne!“ (Mt 5,37) i lako mogu završiti u ono „Cijedite komarca, a gutate devu!“ (Mt 23,24). Da smo bili formalisti, ne bismo nikad imali hrvatsku državu jer domovinski rat nije nikad bio službeno proglašen. Takvo zaključivanje je neuvjerljivo jer podcjenjuje inteligenciju naših saborskih zastupnika koji su školovani ljudi, a većina njih štoviše ima fakultetsku izobrazbu. Uz to su isti vrlo dobro informirani i znaju da su se sva zadnja tri pape očitovale oko pogubnosti rodne ideologije te da su naši biskupi u više navrata zajednički i pojedinačno konkretno upozoravali oko neprihvatljivosti IKMarko Vučetić, kojega autor uzima za primjer i koji se istakao u Saboru svojom podrškom IK, nije samo doktor filozofije već je završio teološko-katehetski studij i postigao licencijat iz teologije te osim što predaje na Filozofskom fakultetu u Zadru predaje i na teološko-katehetskom odjelu istog sveučilišta.[2] Osoba takve spreme itekako zna što je to rodna ideologija i da je ona nespojiva s kršćanstvom. Ali kako „nedvosmisleno“ zastupa pravo na pobačaj[3] i uzima sebi za pravo da može biti „transhrvat“[4], lako je moguće da će uskoro zastupati stav da je moguće biti i „transkatolik“. Neznanje se moglo prizivati 2008. godine kada je izglasan zakon o antidiskriminaciji[5], a ne danas deset godina kasnije kad je rodna ideologija uzela itekako maha.

Upitno je hoće li rodna ideologija ikada nastupiti formalno nedvosmisleno jer se ona ne smatra ideologijom i njeni pobornici su upravo namjerno izabrali put dvosmislenosti i višesmislenosti kako bi lakše, pod prividom nekog dobra, nametnuli ovu novu, puno pogubniju od prethodnih, ideologiju zla. Sveti Ivan Pavao II. piše: „Dopušteno je, štoviše potrebno, postaviti si pitanje: ne djeluje li ovdje jedna nova ideologija zla, možda himbenija i skrivenija, koja pokušava protiv čovjeka i protiv obitelji iskoristiti čak i prava čovjeka.“[6] Donošenjem zakona poput IK, gdje je rodna ideologija ugrađena prikriveno, upravo to se događa. Ovo je krovna ideologija većine suvremenih moralnih zala i izopačenosti i stoga ne samo da je njena „moralna težina“ ista kao kod pobačaja i eutanazije nego i veća.

Imali smo dovoljno vremena da se uvjerimo u „nedvosmislenost“ i „moralnu težinu“ IK koja je pogubna za čovjeka, obitelj, djecu i Crkvu preko njenih učinaka u drugim zemljama gdje je već prije odobrena kao što su to Italija i Portugal.[7] A tek smo na početku.

Kada rodna ideologija dođe do svoje potpune primjene neće više biti moguće ni dozvoljeno učinkovito joj se oduprijeti. U nekim državama već vidimo kako ona pokazuje svoje pravo lice netolerancije pa tako tršćanski nadbiskup Giampaolo Crepaldi upozorava: „U velikom stilu je započeo Gender – progon protiv kršćanstva i bit će vrlo težak. Bit će onih koji se bore, onih koji će tražiti kompromis, onih koji će izdati, bit će vjernika, a bit će i mučenika.”[8]

Nepobitna je dobrohotnost Juke. Na žalost, unatoč njegovih opetovanih ograda i upozorenja, bojim se da ona može doprinijeti da, kao i kod zakona koji ozakonjuje pobačaj u Hrvatskoj, odgovorni političari i dalje grubo manipuliraju vjerom u izborne svrhe, sablažnjavaju narod i svetogrdno se pričešćuju.

Don Josip Mužić; Izvor: bitno.net

……………………

[1] https://www.bitno.net/vijesti/hrvoje-juko-trebaju-li-svecenici-uskratiti-pricest/ [2] http://www.unizd.hr/teoloskokatehetskiodjel/language/hr-hr/nastavnici [3] https://www.express.hr/top-news/hocemo-li-zbog-pobacaja-zene-trpati-u-zatvor-15342? page=2 [4] https://www.antenazadar.hr/clanak/2018/04/intervju-marko-vucetic-o-istanbulskoj-i-stanju-upolitici-biskupi-ne-bi-trebali-iznositi-svoje-politicke-stavove-a-most-ce-propasti-ako-se-nepromijeni-garnitura/; http://hr.n1info.com/a295782/Vijesti/Zastupnik-Marko-Vucetic-o-Istanbulskojkonvenciji.html [5] https://www.zakon.hr/z/490/Zakon-o-suzbijanju-diskriminacije [6] Ivan Pavao II., Sjećanje i Identitet. Razgovori na prijelazu tisućljeća, Verbum, Split, 2005, 20. [7] http://www.glas-slavonije.hr/kolumna/21/4605/Prasina-oko-Konvencije, [8] Stefano Fontana, “Conversazione del nostro Direttore con Mons. Crepaldi sulla manifestazione Arcigay di sabato 12 gennaio davanti al Vescovado” , Vita nuova, 17. siječnja 2013., na: http://www.vitanuovatrieste.it/due-assessori-comunali-alla-manifestazione-per-dare-delrazzista-al-vescovo/, (13. veljače 2013.)

Print

You may also like...