Znakovi posljednjih vremena (d. vj. – dJM – 2. razm.)

dv 2 znakovi zadnjih vremena

Kad su apostoli skrenuli Isusovu pažnju na ljepotu Jeruzalemskog hrama On im govori da od toga „neće ostati ni kamen na kamenu“. Kad su ga na Maslinskoj gori pitali kad će to biti i koji su znakovi Njegova ponovnog dolaska i svršetka svijeta… Kraj Jeruzalemskog hrama za njih je značio i kraj vremena. Jeruzalemski hram je bio porušen 70.god. zahvaljujući Titu i prvi kršćanski naraštaji koji su to čuli do apostola bili su svjedoci toga. Nabrajaju se znakovi. Ima ih poprilično.

„Pazite da vas netko ne zavede…“

To se ponavlja… Neki su očekivali da će Mesija biti vojskovođa tj. neki svjetovni Mesija. I takvih je bilo prije razorenja Jeruzalemskog hrama „zavođenje“ nije kako se to obično shvaća. Netko nekog zavodi (muškarac/žena) nego u tomu da se čovjeke odvede na krivi put, da slijedi nekog, da vjeruje da je ono što nije… da se Krista zamjeni s nekim drugim. Boga zamijeniti sa čovjekom. To se ispunja i danas. Prava je poplava ezoterijskih ponuda svih vrsta gdje se neki predstavljaju kao osloboditelji, spasitelji, učitelji, i sl. i mnogi su zavedeni. Tako Braco kojem mnogi dolaze na susrete – a on samo stoji i gleda jer vjeruje da će ih izliječiti pogledom… Mnogi „katolici“ prihvaćaju takve osobe i vjeruju im. S njima nadomještaju Krista. I izgleda da žive zadovoljno. Broj prodavača ovih ezotereijskih usluga je daleko veći od broja svećenika. U Italiji ih ima oko 80 000, a svećenika deset puta manje. Kod takvih stvari ljudi dobro plaćaju i oni od toga dobro žive. Taj se znak ispunjao prije Jeruzalemskog hrama, ali i danas u zapadnom svijetu postoji poplava lažnih spasitelja.

„pazite… glad, ratovi… ali to još nije svršetak..:“

Pred uništenjem Jeruzalemskog hrama bilo je građanskih ratova jer su 4 cara bila smjenjena i pogubljena i nastavio se građanski rat među njima i razni ratovi po nacionalnim osnovama.

Kako tehnologija više napreduje ratovi se sve više povećavaju. Gospodin daje znaku relativnu vrijednost jer kaže: „Ne uznemirujte se“ – „to se treba dogoditi – ali to još nije svršetak.“ To je tek najava.

DOLAZAK

Kad razmišljamo o Drugom Isusovu dolasku „Tvoj slavni dolazak iščekujemo“ najčešće razmišljamo kao o vremenitoj kazni (strašilo za utjerivanje straha…) A dimenzija iščekivanja Kristova slavnog dolaska nam bježi – pada u 2. plan. Jasno da onda nema ni želje za njegovim slavnim dolaskom kao što je bila želja u prvih kršćana – Marana’tha (Dođi Gospodine Isuse) Čudimo se apostolima koji su prečuli jedno i drugo, kao i najavu uskrsnuća. To im ne odgovara i onda to niti ne registriraju. Da to nije bilo važno onda im to ne bi ponovio. I više puta. U trenutku muke ponašali su se kao kukavice i izdajnici. Kad je Krist bio pokopan oni su u svom filmu i zaboravu jer ih je muka i smrt pokolebala pa se srušilo sve što su graddili. I da nije bilo milosti preko Majke – od njih ne bi bilo ništa. Zaboravljaju ono što je bilo neugodno za čuti. Slavni kristov dolazak i one muke koje tome predhode… Gospodin daje ova proroštva da nam pomognu, da nam budu od koristi. Pomažu nam da budemo budni i tako nas pripremaju na smrt i za susret s Njim.

„Narod će ustati proti naroda“… nutarnje podjele „bit će glada i potresa u raznim mjestima…“

Zabilježeno je najmanje 6 velikih gladi i zabilježeno je 7-8 velikih potresa… Mi možemo reći da se znak gladi ne događa ali kad gledamo svijet u globalu vidimo da ljudi umiru od gladi i to u velikom broju: Jedna milijarda ljudi su na granici onog što je potrebno za normalan život. Isus to uspoređuje s porođajnim mukama zemlje. To je navještaj onog što se događa… Važno je već na početku vidjeti kamo stvari idu…

Mi svako neko vrijeme doživimo potrese. I ove godine. I prošle godine par puta. Znamo da stručnjaci kažu da smo na trusnom području. Istra se npr. nalazi na prostoru koji je kao jedna velika rupa i ako bi se dogodio neki veliki potres veliki dio bi se urušio. Sve je to blizu. Potres nas može pogoditi i kako se onda nositi s tom nepogodom? Čovjeka potres može probuditi. I što onda napraviti? Čovjek može ostaviti sve i pobjeći. Može napraviti djelo pokajanja i spremiti se za smrt. Neki se odluče skakati kroz prozor pa se polome, a ostanu živi… Neki prežive potres ali izgube obitelj. I to je potpuna katastrofa. Oni koji sve izgube moraju odjednom krenuti ispočetka. Kad vidimo primjer potresa u Italiji vidimo da ljudi jš nisu zbrinuti. Mnogi su još u prikolicama, šatorima, kod rodbine… Ali država im nije omogućila krov nad glavom. Čovjek može spasiti život, ali izgubiti sve drugo….

„muke i ubijati vas…“

Progonstva kršćana su bila odmah nakon Kristove smrti. I bili su jasni stavovi oko toga da ih se progoni i ubija. U sv. Stjepanu se to obistinilo. Obistinilo se „da će vas svi zamrziti“ U cijelom poznatom Rimskom Carstvu kršćane se progonilo pa i izvan Rimskog Carstva u Indiji (Toma) Španjolskoj (Jakov). Znalo se za kršćanstvo po cijelom tada poznatom svijetu. Bili su to globalni progoni. Ne samo od židova i rimljana.

„Radi imena Nejgova“

Ovdje je uključeno i proroštvo o kojem se govori malo kasnije da će se progoniti po cijelom svijetu. Svi će biti upoznati sa kršćnastvom. Nije rečeno da će se obratiti na kršćanstvo nego da će biti upoznati. Isus je znamo govorio: „Kad se vratim hoću li naći vjere na zemlji?“ Mržnja… radi Isusa. Ljudi su bili mučeni. Nevina dječia su bila pogubljena iz mržnje prema Kristu – prvomučenici. Ova mržnja, progoni, ubijanja – bili su i prije Isusova javnog djelovanja…

„sablaznit će se… mrzit će jedni druge…“

Te okolnosti će djelovati na kršćane. Da spase sebe postat će izdajice i mrziti se međusobno. TO se događalo za vrijeme Rimskog carstva i stvarno su članovi obitelji izdavali jedni druge. Oni koji sus e u tim vremenima ne oslone na Gospodia moraju kapitulirati pod pritiskom. Nemaju snage da se nose s tim i idu spasiti svoj život. Koliko ljudi je, kad je bio komunizam, zatajilo svoju vjeru. Ne toliko da bi sačuvali svoj život nego da bi sačuvali doba život, položaj, uspjeh… Prestali su prakticirati svoju vjeru, odgajati djecu u vjeru i plodovi toga bili su vidljivi.. Malo se njih vratilo kad se vratila demokracija. Izdaje se događaju i zato da se sačuva imetak i sl.

„ustat će mnogi lažni proroci…“

Kad su proroštva od Boga – to je pomoć od Boga. No sotona radi karikaturu od Božjih darova pa radi karikaturu i od proroštva. On može predvidjeti stvari i zna našu psihu, dobar je psiholog i može prognozirati kako će se stvari odvijati a to onda može objasniti kao „prorštvo“.

Ni proroštva nisu ona na koja se čovjek može osloniti. Treba vidjeti vode li Bogu ili odvode od njega. Kad vidimo da su sveci imali razne darove tj karizme to nam je olakšavalo stvari: proroštva, ozdravljenja… Mi znamod a iza stoji sveti život. Ali ako se radi o samo prosječnom vjerniku onda darove može i zloupotrijebiti i takva mogućnost je puno veća pa se darovima može služiti za zavođenje drugih.

„razmahat će se bezakonje… „

Ovaj znak se ostvaruje na zapadu u potpunosti. Doživljavamo da je dopušteno ono što je bilo zabranjeno i najvećim poganima, kao što je zoofilija, pedofilija... ili da čovjek može mijenjati spol po želji. Na to smo navikli jer su jake strukture grijeha pa nam takvo nešto više i nije vijest.

„ohladnjet će ljubav mnogih“

Najvažnije je da nam se ljubav ne ohladi. Podrazumjevaju se pri tom obadvije dimenzije. I ljubav prema Bogu i prema bližnjemu. Kad nema ljubavi za Boga, kad nema za njega prostora onda naravna ljubav ne može opstati.

A svijet bez ljubavi je naša stvarnost. Majka Tereza je govorima da su siromašniji ljudi u bogatim zemljama nego oni u zemljama Trećeg svijeta, zbog toga što nema ljubavi. Ljubav je najkompromitiranija riječ u našem riječniku. Što danas čovjek pomisli kad mu netko izjavi ljubav? Pomisli da želi zabavu i ništa drugo.

„Tko ustraje do svršetka taj će se spasiti“

USTRAJNOST je nešto što je tako važno za spasenje. Bog nas neće pitati u kakvim si okolnositma bio. Dao mi je milost i pitat će me jesam li bio ustrajan u obrani od zla koristim li ona sredstva koja su mi dostupna. Kako je to rekao sv. Pavao: „dobar boj sam bio, vjeru sačuvao…“ Drugo nije važno nego da nije vjeru izgubio, da pred Boga dolazi kao ustrajan. Bio je kušan od svoje subraće ali i nutarnjim stanjima bez obzira što ga je Bog izabrao za velike stvari pripušta mu velike kušnje. Dao mu je „trn u tijelu“ kojeg spominje, ali to je samo jedna od stvari. Kad hvali roba koji je ostao s njim tu podrazumjeva da je doživio izdaju od drugih… I Marko je jednom trebao ići s njim ali je samo Luka ostao. Marko se kasnije iskupio.

„znak…. tada će doći svršetak“

Prije uništenja Jeruzalmeskog hrama svi su židovi bili upoznati sa evanđeljem. Neku su se obratili, a ogromna većina je odbacila evanđelje. Do Kristova dolaska evanđelje će se propovijedati poganima… taj znak se danas ostvario. Znak je – da će evanđelje biti dostupno svima, ali, budući da se Isus pita: „Kad se vratim hoću li naći vjere na zemlji?“ onda znači da bez obzira na mogućnosti većina ljudi to neće iskoristiti – i tada će doći svršetak. Jednom kad se čovjek ohladi i daleko je od onog što se govori – ne želi to prihvatiti.

„kad vidite da grozota pustoši stoluje na svetom mjestu… „

U knjizi o MakabejCima to je bilo kad je došao poganin Antioh i tamo je stavio svog idola umjsto Boga. TO se u slučaju Jeruzalemskog hrama ostvarilo… Danas se to ne može ostvariti preko Jeruzalemskog hrama ali može preko Crkve. Unutar Crkve bit će takve strahote da će prava vjera biti poražena. Npr. da se u ckrvi sv. Petra stavi nekakav idol i da se umjesto mise obavlja neka liturgija koja nema veze sa Isusom. To bi bila krajnja „grozota pustoši“

„koji se tada zateknu… neka bježe u gore“

Katastrofa za cijeli narod… (… došli… ) došli su svi za Pashu i narod je bio desetkovan. Kršćani su bili upozoreni, a oni koji su se klonili u Jordan tamo niti jedan nije stradao prilikom razorenja Jeruzalemskog hrama.

„tko bude na krovu…
„da to ne bude zimi ili subotom“

U slučaju Jeruzalemskog hrama bila je Pasha i proljetno vrijeme koje je bilo pogodno za bjeg i putovanje.

„no skratit će se radi izabranih…“

Kako vidimo to će biti javeći izazov. I oni će činiti velika čudesa i znamenja što će ljude zavesti…

„da bude li moguće zavedu i izabrane“

Print

You may also like...